REKLAMA
REKLAMA

Europa nie dla Legii

dodał: maaarcin  |  źródło: LigaPolska.pl  |  30.08.2012 20:52
Legia Warszawa nie obronił honoru polskiej piłki w europejskich pucharach. Podopieczni Jana Urbana przegrali 1:2 w rewanżowym spotkaniu IV rundy eliminacyjnej i nie zdołali awansować do fazy grupowej Ligi Europejskiej.

Wystaw noty zawodnikom Legii >>

Spotkanie mogło świetnie rozpocząć się dla gospodarzy, którzy w czwartej minucie stuprocentową sytuację do zdobycia bramki. Pojedynek sam na sam z Elyounoussi wygrał jednak Kuciak. W kolejnych minutach to Norwedzy nadal sprawiali lepsze wrażenie.

Zespół Jana Urbana miał bardzo duże problemy z konstruowaniem akcji. Bramkarz Rosenborga był praktycznie bezrobotny. Jedynie w dziewiątej minucie sprzed pola karnego probówał uderzać Ljuboja, ale piłka przeszła obok słupka.

Nic nie wskazywało na to, aby Legia miała zdobyć bramkę. Tymczasem w 36. minucie swoim geniuszem błysnął Ljuboja. Serbski napastnik wpadł z piłką w pole karne, a następnie mocnym uderzeniem w długi róg pokonał Orlunda. Trafienie to dało prowadzenie Legii do przerwy.

Od początku drugiej połowy do ataku ruszyli zawodnicy Rosenborga. Legia grała mocno cofnięta. Z minuty na minutę było coraz groźniej pod bramką warszawskiego zespołu. Sporo pracy miał Kuciak, który musiał bronić między innymi uderzenia Ronninga i Pricy.

W 67. minucie niewiele brakowało, a drugiego gola zdobyliby podopieczni Jana Urbana. Ponownie w roli głównej wystąpił Ljuboja, który zdecydował się na uderzenie z dystansu. Rosenborg przed stratą gola uratowała jednak poprzeczka.

Kilkadziesiąt sekund później z wyrównującego gola cieszyli się Norwedzy. Po zagraniu Dockala z rzutu wolnego, Kuciaka do kapitulacji zmusił Reginiussen. W kolejnych minutach obie drużyny stworzyły groźne sytuacje pod bramką przeciwników.

Ze strony Legii tuż obok słupka uderzał Saganowski, a ze strony gospodarzy nad bramką główkował Ronning. Wiele wskazywało na to, że o losach rywalizacji zdecydować będzie musiała dogrywka lub nawet rzuty karne. Tak się jednak nie stało, bowiem w 87. minucie zwycięskiego gola dla Rosenborga doskonałym uderzeniem z woleja zdobył Diskerud.

Rosenborg Trondheim - Legia Warszawa 2:1 (0:1)
0:1 Ljuboja 36'
1:1 Reginiussen 69'
2:1 Diskerud 87'

żółte kartki:
Rosenborg - Svensson 71', Diskerud 88'
Legia - Radović 18', Łukasik 53', Żyro 83', Kosecki 86'

Rosenborg: Orlund - Hoiland, Reginiussen, Ronnin, Dorsin - Dockal, Svensson, Diskerud (90+1' Iversen), Fredheim Holm - Elyounoussi - Prica

Legia: Kuciak - Rzeźniczak, Żewłakow, Astiz, Wawrzyniak - Łukasik (87' Furman), Gol - Radović (68' Żyro), Ljuboja, Kosecki (90' Salinas) - Saganowski

sędzia: Daniele Orsato (Włochy)

RELACJA MINUTA PO MINUCIE

Koniec meczu

90+5 min - Niewiele zabrakło. Żyro uderzał z woleja, ale trafił w leżącego na murawie rywala.

90+1 min - Zmiana w Rosenborgu. Diskerud zastąpiony przez Iversena.

90 min - Zmiana w Legii. Debiutujący Salinas zmienia Koseckiego.

87 min - Druga bramka dla Rosenborga! Potężnym uderzeniem z woleja z szesnastu metrów szans Kuciakowi nie dał Diskerud.

87 min - Druga zmiana w Legii. Furman za Łukasika.

86 min - Kolejna kartka dla zawodnika Legii. Tym razem ukarany Kosecki.

85 min - Dockal znalazł się w dobrej sytuacji, ale sprzed pola karnego uderzył niecelnie.

84 min - Żółta kartka dla Żyro.

76 min - Po dośrodkowaniu z rzutu rożnego nad bramką Legii główkował Ronning.

72 min - Zaskakujące uderzenie Saganowskiego zza pola karnego, tuż obok słupka.

71 min - Żółta kartka dla Svenssona.

69 min - Rosenborg doprowadza do wyrównania! Po zagraniu Dockala piłkę do bramki Legii wpakował Reginiussen.

68 min - Zmiana w zespole Legii. Żyro za Radovicia.

67 min - Legia bliska zdobycia drugiej bramki. Świetnym uderzeniem z dystansu popisał się nie kto inny, jak Ljuboja. Piłka trafiła w poprzeczkę bramki Rosenborga.

67 min - Niecelne uderzenie Dockala z rzutu wolnego.

64 min - Coraz groźniej pod bramką Legii. Najpierw Kuciak odbił piłkę po strzale Ronninga z dystansu, a po chwili złapał futbolówkę po strzale Pricy.

62 min - Holm próbował uderzać na bramkę Legii, jednak strzał zupełnie mu nie wyszedł.

59 min - Gra toczy się na połowie Legii, która mocno się cofnęła. Rosenborg szuka luki w defensywie Legii, na razie bezskutecznie.

53 min - Żółta kartka dla Łukasika.

49 min - Prostopadłe podanie w pole karne Legii, ale od napastnika Rosenborga szybszy jest Kuciak.

46 min - Druga połowa rozpoczęta przez gospodarzy.

Koniec I połowy

44 min - Groźnie pod bramką Legii. Przed szansą stanął Hoiland, ale został zablokowany.

36 min - Goool dla Legii! Niesamowity Ljuboja! Serb wpadł z piłką w pole karne, a następnie z lewej strony, mocnym strzałem w długi róg pokonał bramkarza rywali.

34 min - Legia zupełnie bez pomysłu. Nie wygląda to optymistycznie.

28 min - Legioniści dopuścili Diskerud do oddania uderzenia z dystansu. Piłka przeszła obok słupka.

18 min - Żółta kartka dla Radovicia.

17 min - Gra głównie toczy się w środkowej strefie boiska. Podopieczni Jana Urbana nie potrafią stworzyć sobie klarownej sytuacji.

9 min - Ljuboja zdecydował się na uderzenie sprzed linii pola karnego. Piłka przeszła obok słupka.

8 min - Na razie lepsze wrażenie sprawiają Norwedzy, którzy wcale nie zamierzają ograniczać się tylko do bronienia dostępu do własnej bramki.

4 min - Świetna okazja dla Rosenborga. Sam na sam z Kuciakiem znalazł się Elyounoussi, ale bramkarz Legii uratował swój zespół przed stratą gola.

1 min - Legia rozpoczęła spotkanie.


OTRZYMUJ NAJNOWSZE LIGOWE AKTUALNOŚCI


REKLAMA

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby dodać komentarz:

Komentarze | 54 komentarzy

sortowanie: rosnąco | malejąco

R_R | 30.08.2012 19:39

Legia gra strasznie chaotycznie, ale prowadzi 1:0

R_R | 30.08.2012 19:47

Jak na razie Legia jest w fazie grupowej... ale trzeba poczekać na końcowy gwizdek arbitra, bo w tym meczu wszystko może się wydarzyć.

bozo4 | 30.08.2012 20:25

No i wracamy do punktu wyjscia.

R_R | 30.08.2012 20:28

Oczywiście, ale jeszcze jest 18 minut i dogrywka.

bozo4 | 30.08.2012 20:32

I ewentualnie Karne;)

R_R | 30.08.2012 20:37

bozo4, musisz przyznać, że zmiana na Żyro była co najmniej pechowa... co prawda Radovic był mało widoczny, ale... ;-)

elo4242 | 30.08.2012 20:40

Rosenborg Trondheim - Legia Warszawa 1:1 (0:1) (trwa II połowa)
czemu pisze ze 0:1 dla legii? w tym nawiasie

R_R | 30.08.2012 20:40

Miałem rację, żółtko dla Żyro

R_R | 30.08.2012 20:42

elo4242, w nawiasie jest wynik do przerwy... to taki standard od czasów, których nie pamiętają najstarsi górale ;-)

R_R | 30.08.2012 20:44

I kupa... 2:1 dla Rosenborga

R_R | 30.08.2012 20:47

4 minuty nadziei...

R_R | 30.08.2012 20:52

Tak, jak pisałem... chaotyczna gra Legii, błędy Żyry wprowadzonego za Radovica i Legia niestety odpadła. Szkoda... tak blisko było.

Visca el Barcel | 30.08.2012 20:55

Haha dno dnem miała byc faza grupowa,a nie ma nic to jest jeden z najgorszych sezonów ostatnich lat w polskiej piłce...tutaj nigdy nic nie będzie dobrze bo polska liga tak schodzi na psy,a szkoda bo wydawało się,że grająca Legia i Wisła jeszcze pół roku temu w 1/16 LE będzie za przełomowym sezonem...

R_R | 30.08.2012 20:57

Śląsk 1:0 z Hannoverem ;-)

~koziołeKKS04~ | 30.08.2012 20:58

oj jak mi przykro... ;>

magiczny717 | 30.08.2012 21:00

No to mamy prawdziwe dno. Pisałem już po szwedzkich laniach że ich ligi są lepsze ale wy pisaliście że w rankingu jesteśmy wyżej teraz piszę że Norwegia ma lepszą ligę i co napiszecie że w rankingu jesteśmy wyżej? Na papierze to i z grupy na Euro wyszliśmy. Rankingi są*****warte bo liczy się to co jest na boisku. To że sezon temu mieliśmy dwa kluby w LE to też w tej chwili nie ma znaczenia bo liczy się to co jest tu i teraz. Legia przegrała to frajersko i nie oszukujmy się nie mamy drużyny ani piłkarzy którzy mogą grać w Europie.

Nawet Azerbejdżan wprowadza klub do grupy LM a my co?*****tyle mam do powiedzenia na temat gry polskich klubów w Europie.

magiczny717 | 30.08.2012 21:03

Aha i jeżeli się myśli że jeden Ljuboja da radę wnieść klub do grupy LE to trzeba być nienormalnym. Jeden Ljuboja nie da rady. Szkoda mi gościa świetnie gra ładne bramki a musi się żegnać z Europą podobnie jak Kuciak i tylko do nich pretensji mieć nie można a reszta to totalne dno.

magiczny717 | 30.08.2012 21:04

Sory że trzeci komentarz z rzędu ale przypomniało mi się jeszcze coś w czym jesteśmy najlepsi. Kibice Legii nie dają o sobie zapomnieć. Ich zachowanie ... szkoda słów na to.

Asgaard | 30.08.2012 21:07

Ale to oznacza, ze skandynawska pilka idzie do przodu! Molde, Rosenborg, AIK, Kopenhaga w LE, a jeszcze gra Tromso, ktore broni przewagi 3:2 nad Partizanem. Szok.

UnitedMadrytWKS | 30.08.2012 21:19

Krótka, fatalna, przewidywalna gra Legii i fatalne zachowanie kibiców Legii ( palenie krzeseł, bójka z ochroną ) ....

user24 | 30.08.2012 21:24

Co za wstyd, Norwedzy  już nas ogrywają w piłkę. I to z dalekiego i malutkiego Trondheim... Koniec polskiej piłki jest bardzo bliski, ALE przynajmniej widać było w dzisiejszym meczu  komu się chce zasuwać na treningach i grać na 100%. Czy wy sobie zdajecie sprawę co się dzisiaj stało? Małe Trondheim jest 16 krotnie mniejsze od Warszawy, a Legioniści się usprawiedliwiają itd. ŻAŁOSNE.
Dopóki w Polsce nie będą jak na zachodzie zasuwać na treningach i grać na pełnych obrotach mecze ligowe tzn. jak rywal słaby to lać go nawet 10-0 to nigdy polska drużyna nie zagra w LIDZE MISTRZÓW, bo  piłka europejska nam ciągle ucieka...

user24 | 30.08.2012 21:28

na zachodzie (nawet w Skandynawii) znacznie poważniej podchodzą do treningów niż w Polsce, a mecze ligowe są rozgrywane w szybkim tempie, nie ma żadnego odpuszczania, a u nas taki Żyro, Wolski, czy Kucharczyk zagrają jeden dobry mecz  i odpuszczają sobie następnych 4-5. Tak się nie da, to nie pozwala rozwijać umiejętności. POLSKA PIŁKA TO DNO

Matt81 | 30.08.2012 21:33

Bardzo dobrze ze odpadli,kiedy te bydło się nauczy ze bijatyki na stadionach już dawno wyszły mody.Europa nie dla buractwa.

user24 | 30.08.2012 21:35

Kiedy w Polskiej lidze był wynik wyższy niż 3:0?  bardzo rzadko. Większość drużyn kalkuluje czy im się to opłaca, że wystarczy skromnie 1:0, lub 2:1. cyt." Nawet jak przegramy dwa mecze to to odrobimy to później". W polskiej lidze brakuje motywacji i rywalizacji, zbyt dużo jest zagranicznego szrotu. Zgadzam się z opinią Bońka "Polska liga produkuje piłkarskich analfabetów poza nielicznymi wyjątkami". I teraz pytanie z czego mamy zbudować silną reprezentację?

maciek95 | 30.08.2012 21:37

co sie dziwic, ze odpadli... Legia ma 100 razy slabszy sklad jak rok temu. Nie ma Rybusa, Komorowskiego, Borysiuka... Ale nie, dalej wszyscy pseudoznawcy beda gadac jaki ten Walter jest dobry dla Legii, finansuje ja, utrzymuje stabilizacje...  i takie inne glupoty. Sprowadzamy do ataku emeryta, do obrony slabego Sulera i koniec normalnych transferow (a, jest jeszcze Salinas, ale kupiony zdecydowanie za pozno)
Teraz czekam jeszcze niech zamkna Zylete ( 300 zl pewnie nie zwroca za karnet) i zobaczymy ile osob bedzie przychodzic na Legie. Rok temu zawsze ta iga europy troche frekwencje podniosla, a teraz bedzie 7 tys na caly stadion. Mnostwo osob na pewno bedzie chciec ogladac piekny antyfutbol Legii
PS 1 CZEMU NIE SPRZEDALISMY ZYRO...
PS 2 ITI PATATAJ!!!

user24 | 30.08.2012 21:40

maciek95, co to za usprawiedliwienie? Barcelona bez Messiego i Xaviego też prawdopodobnie wygrałaby ligę Mistrzów. Na boisku gra 11 piłkarzy a nie jeden gwiazdorek. Wszystko to wina braku ambicji polskich piłkarzy i odpowiedniego szkolenia.

user24 | 30.08.2012 21:43

Polska piłka już niżej nie może upaść. Mówie, Polskie kluby robią co jakiś czas jeden krok do przodu by później zrobić dwa kroki do tyłu. To jest Wstyd żeby taki Helsingborgs, AIK czy Rosenborg demolowały polskie drużyny. Piłka skandynawska może poza FC Kopenhagą jest słaba i teraz cała europa się z nas śmieje

Matim00 | 30.08.2012 21:45

Neftczi Baku ( czy jak to się tam pisze ) w fazie grupowej LE i do tego Azerowie ograli APOEL.
I AIK Sztokholm pokonał CSKA.
Ciekawe jakie jeszcze będą niespodzianki

user24 | 30.08.2012 21:49

Byłem w Norwegii i w Szwecji to wiem co mówię. Helsingborgs, Rosenborg to małe klubiki z maluteńkich miejscowości w porównaniu z Wrocławiem, Poznaniem czy Warszawą, ale tam młodzi chłopcy się garną do treningów i choć sekcję piłkarską mają 5-6 krotnie mniejszą  niż Legia to podchodzi się tam znacznie poważniej do obowiązków piłkarskich niż w Polsce. BRAK profesjonalizmu Panowie

user24 | 30.08.2012 21:53

Tylko pytanie czy te Orliki i EURO zmienią obraz polskiej piłki? bo moim zdaniem może być ciężko

Battozz | 30.08.2012 21:55

Jesli pilkarze beda zarabiac nadal tyle ile zarabiaja to bedzie to wlasnie tak wygladac, ze maja wszystko gdzies. zero zaangazowania, nikomu sie nie chce starac bo po co, kasa i tak bedzie. Troche bedzie dymu w mediach, ale potem i tak spokoj, i kasa bedzie leciec. Przypomne tylko jak kiedys wisla pogonila petrescu, ktory potem wprowadzil uniree urziceni do LM, nie LE. Bo nasi nie mogli wytrzymac "morderczych" treningow.... jak sie patrzy na mecze ligowe u nas, a np. w hiszpanii, to mozna pomyslec ze nasi graja w zupelnie inna gre

kubamistrzu5 | 30.08.2012 21:59

rozpier... PZPN bo wszystko się zaczyna od niego całe te bagno! zacząć szkolenie wszystko od podstaw na zachodnich wzorcach bo inaczej do końca życia nic sie nie zmieni. A Engel i tak powie że mamy silną ligę i że polska piłka robi postępy. Totalne DNO!

user24 | 30.08.2012 22:01

Batozz, dokładnie. Obniżyć naszym gwiazdorkom pensje. W Czechach, na Słowacji, czy Białorusi piłkarze zarabiają dużo mniej a jakoś drużyny prezentują się dobrze. Przykład -BATE po raz kolejny zagra w LM, Viktoria z małego Pilzna remisuje z Milanem, ogrywa ruch 5:0 itd. Czemu innym się chce, a Polakom nie? Bo młodzi piłkarze z tych lig mają motywacje żeby jak najszybciej wyjechać na zachód, a do tego potrzebna im jest ciężka praca

Battozz | 30.08.2012 22:02

jeszcze szybko Ljuboji, ktory ma juz swoje lata, a mimo to u nas jest gwiazda. Szczerze to on bije na glowe wiekszosc, jak nie wszystkich polskich zawodnikow umiejetnosciami. Widac po nim, ze gral gdzies, gdzie wiedza o co w tym sporcie chodzi, wie jak grac bez pilki, wie gdzie podac. Jest duzo lepszy taktycznie niz nasi spece.

user24 | 30.08.2012 22:09

Batozz, w Hiszpanii piłka jest częścią kultury i sposobu na życie. Oni traktują bardzo poważnie futbol. W programach sportowych typu Polsat Sport pokazywane są tajniki gry w piłkę nożną, piłka nożna od podstaw. Młodzi chłopcy już w wieku 18 lat są w pełni dojrzali i ukształtowani piłkarsko. Generalnie to 80% społeczeństwa uprawia sport w tym piłkę nożna, więc myślę że zdecydowana większość Europy się z nimi nie może równać, ale przegrywać z zacofanymi Norwegami, czy Szwedami? Ludzie z PZPNu muszą uderzyć się w pierś

user24 | 30.08.2012 22:15

Polacy są chyba zbyt tępi na grę w piłkę nożna. Nasi ligowi piłkarze czasami sprawiają wrażenie jakby zupełnie nie wiedzieli na czym polega gra w piłkę nożną. Tutaj powinien powstać jakiś narodowy program który uczyłby podstaw piłki nożnej. Na przykład przyszedł taki Beenhakker z Holandii i oświecił naszych kopaczy że futbol polega na grze w piłkę, na utrzymywaniu się jak najdłużej przy niej. To przecież wie cała Europa za wyjątkiem Polski. BRAK SŁÓW. Inna sprawa to rzetelne podchodzenie do treningów. W polsce z tym jest fatalnie, po prostu ogon europy.

user24 | 30.08.2012 22:21

a Urban powinien na zbity pysk wylecieć z Legii, bo ze Skorżą jestem pewien że nie byłoby takiej WTOPY. Przypomnę że przed rokiem poprowadził Legię do awansu w Moskwie 2:2 ze Spartakiem

Battozz | 30.08.2012 22:22

Najgorzej ze nasi cos tam pograja, wygraja jakas tam lige, i dla nich to juz jest szczyt wszystkeigo. Mozna w koncu polozyc lache. Jak u nas po meczu chlopaki "oczarowani" np warszawa wydaja sobie kase w klubach na starowce, to gdzies tam np w norwegii, cwicza, ogladaja sobie mecze przyszlego przeciwnika, i co najwazniejsze, ciezko trenuja. Tylko u nas (chyba ;p) jest tak ze to trener boi sie pilkarzy, bo nie daj bog, bedzie kazal zapie...c na treningach, i wtedy sie pilkarze zgadaja i doprowadza do zwolnienia go....

Joker | 30.08.2012 22:22

Moim zdaniem to jest kompromitacja Legii... Odpadli z naprawde bardzo, bardzo przecietnym klubem, choc wcale nie byli słabsi, ale zadecydowały proste błędy w obronie i brak skutecznosci na własnym stadionie gdzie była szansa dobić rywala golem na 2:0... Szkoda, bo można było tu zagrac co najmniej dogrywke... Według mnie złe zmiany Urbana... Dlaczego wszedł słaby Żyro zamiast Kucharczyka (jakś kontuzja na rozgrzewce czy co, bo w kadrze chyba był) znajdującego się w niezłej formie... Też nie wiem czemu trzymał Gola do końca, który był fatalny... Też było dziwne wstawienie za Łukasika (on chyba już nie miał sił) akurat Furmana, który zwyczajnie na ten poziom jeszcze się nie nadaje... Generalnie poziom meczu bardzo słabiutki... Masa błędów po obu stronach, wygrał zespół który miał wiecej farta, bo na pewno nie lepszy piłkarsko... Szkoda zmarnowanej szansy, bo była ogormna okazja, aby wejść do fazy grupowej...

Battozz | 30.08.2012 22:24

Najgorzej ze nasi cos tam pograja, wygraja jakas tam lige, i dla nich to juz jest szczyt wszystkeigo. Mozna w koncu polozyc lache. Jak u nas po meczu chlopaki "oczarowani" np warszawa wydaja sobie kase w klubach na starowce, to gdzies tam np w norwegii, cwicza, ogladaja sobie mecze przyszlego przeciwnika, i co najwazniejsze, ciezko trenuja. Tylko u nas (chyba ;p) jest tak ze to trener boi sie pilkarzy, bo nie daj bog, bedzie kazal zapie...c na treningach, i wtedy sie pilkarze zgadaja i doprowadza do zwolnienia go....

Battozz | 30.08.2012 22:25

Najgorzej ze nasi cos tam pograja, wygraja jakas tam lige, i dla nich to juz jest szczyt wszystkeigo. Mozna w koncu polozyc lache. Jak u nas po meczu chlopaki "oczarowani" np warszawa wydaja sobie kase w klubach na starowce, to gdzies tam np w norwegii, cwicza, ogladaja sobie mecze przyszlego przeciwnika, i co najwazniejsze, ciezko trenuja. Tylko u nas (chyba ;p) jest tak ze to trener boi sie pilkarzy, bo nie daj bog, bedzie kazal zapie...c na treningach, i wtedy sie pilkarze zgadaja i doprowadza do zwolnienia go....

user24 | 30.08.2012 22:28

Joker, Rosenborg to naprawdę malutki klub z malutkiego Trondheim (160 tyś mieszkańców). Tak naprawdę z dawnego- mocnego Rosenborga pozostało tyle co z potegi w polskiej piłce GKS Katowice, czyli nic... Ale Norwegom się po prostu chce, a Polakom tylko się wydaje. Taka jest subtelna róznica. KOMPROMITACJA. Dziękuje

user24 | 30.08.2012 22:35

Urban powinien za tą KOMPROMITACJE odpowiedzieć posadą, żeby nie czuł się lepszy od Skorży, który przynajmniej się starał wykrzesać z piłkarzy tyle ile potrafią. Skorża przynajmniej wprowadzał dużą rotację w składzie a Urban upiera się tylko na starych Saganowskiego, który zapomniał już o wielkiej piłce i Ljuboję

keramb | 30.08.2012 22:36

Co by nie mówić to Legia już nie jest tym samym zespołem który trenował Skorża, który to w ubiegłym roku awansował do rozgrywek grupowych ligi Europy, szkoda.
W ubiegłym roku Legia grała co najmniej o klasę lub dwie klasy lepiej.
Co prawda odeszli Rybus i Komorowski ale trener Urban miał możliwość uzupełnienia składu, które trzeba powiedzieć nie wzmocniły zespołu, nie dały jakości gry. Np. Saganowski.
Gra się tak jak przeciwnik pozwala a jak przeciwnik jest względnie silny to Saganowski jak zwykle nic nie pokazuje, potwierdziły to oba spotkania z Rosenborgiem.
Dlatego moim zdaniem lepiej stawiać młodych, perspektywicznych, którzy już dużo potrafią i którzy mogą się jeszcze czegoś nauczyć, dla których występ na arenie międzynarodowej jest  nobilitacją i zachętą do jeszcze większej pracy. Poza tym ciekaw jestem dlaczego nie wystąpił bardzo dobry w pierwszym meczu Kucharczyk? Widzę, że to co z mozołem zbudował Skorża jest teraz trwonione przez Urbana. Jak tak dalej pójdzie to Legia nie załapie się na koniec sezonu nawet do pucharów.
Tylko po co takie eksperymenty? Po co ten stracony czas? Urban już raz nic nie pokazał, nie pokaże i drugi raz. Pewnie niektórym się zdaje, że na ławce mogliby posadzić baletnicę a i tak odnieśliby sukces, bo to wszystko zależy od piłkarzy. Niestety tak nie jest, dobry trener to połowa drogi do sukcesu a nie każdy dobry piłkarz jest dobrym trenerem. Aby być dobrym trenerem trzeba mieć dar dostrzeżenia w zawodnikach tego czego nie widzą inni, dar ustawienia drużyny w taki sposób aby wykorzystać najlepsze cechy zawodników. Samym przygotowaniem fizycznym i szybkościowym meczy się nie wygrywa, gdyby tak było to w piłkę wygrywaliby lekkoatleci.
Skorża ten dar ma, Urban niestety nie i nic tego nie zmieni.
Jeśli Śląsk szuka dobrego trenera to nie musi szukać daleko.
Szkoda tylko, że nie zrobili tego wcześniej bo dzisiaj być może oni graliby w rozgrywkach grupowych ligi europy.

magiczny717 | 30.08.2012 23:07

Gdzieś czytałem (tylko nie pamiętam gdzie) jak jakiś gościu mówił że Legia to będzie taki polski Real Madryt, a Wisła lub Lech polską Barceloną. Może lepiej klubów amatorskich nie stawiać obok takich firm jakimi są Barcelona i Real? Niech te Polskie kluby zaczną cokolwiek grać to już będzie dobrze bo jak na razie jest kompromitacja. I co znowu ma być "Nic się nie stało Polacy nic się nie stało"?

magiczny717 | 30.08.2012 23:18

Właśnie następna "potęga" awansowała do fazy grupowej to węgierski Videoton i to kosztem Trabzonsporu zespołu który sezon temu grał w LM.

WorldX | 30.08.2012 23:35

Za wysokie progi na polskie nogi. Przynajmniej pogromu nie było.

ICE MAN9 | 30.08.2012 23:59

No cóż jesteśmy bez pucharów, Legia i tak jako jedyna coś pokazała i niema się czego wstydzić. Tylko Legia jest gwarantem przyzwoitości w pucharach to zdecydowanie najmądrzej budowany klub, jeśli chcemy LM to tylko Legia może tam awansować.

Joker
Rosenborg nie gra efektownie, ale gra tak jak w pucharach się gra czyli po prostu trzeba awansować i tyle, Legia stwarzała sytuacje w obu meczach, a tu trzeba grać bardziej konsekwentnie, musi być większa dyscyplina i dobra obrona, w pucharach nie trzeba grać efektownie lecz efektywnie i tak gra Rosenborg.
Kompromitacja to to nie jest Legia odpadł z równą sobie drużyną.

user24 | 31.08.2012 00:07

Legia za Urbana się stacza na psy!!! Ktoś musi za to odpowiedzieć już teraz, bo za rok-dwa obudzą się na Łazienkowskiej z ręką w nocniku!

user24 | 31.08.2012 00:08

Proszę a Dynamo Zagrzeb już drugi raz z rzędu w LM

maciek95 | 31.08.2012 00:14

User24
Nie porownuj barcy z legia bo oni maja same gwiazdy a w legii byl Rybus i zadnych skrzydlowych. Wiec jego strata to ogromne oslabienie. Legia jest slabsza kadrowo jak rok.temu dzieki polityce iti. Zwolnic Urbana? Moim zdaniem za wczesnie. Sam naleze do jego przeciwnikow ale trzeba poczekac na wyniki.w lidze. Drugiej poloni to ja nie chce.

ICE MAN9 | 31.08.2012 00:18

user24
Nie no Dynamo to jednak wyższy poziom od Legii i wszystkich polskich klubów zawsze mają w składzie wielu bardzo ciekawych młodych piłkarzy.
Natomiast co do Urbana to chyba nie mówisz o zwolnieniu, bo bądźmy poważni jak już go zatrudnili co też uważam za błąd to tak szybko się nie zwalnia, zwłaszcza, że w lidze robią na razie z rywalami co chcą.

keramb | 31.08.2012 00:38

Dla mnie nie jest ważne to kto zdobył mistrza czy vice mistrza ale to w jaki sposób to zrobił i jak gra zespół i czy taka gra rokuje na odniesienie sukcesu na arenie międzynarodowej.
Przypomnę jeszcze niedawno jak Lech Poznań grał w Europejskich pucharach pod wodzą trenera Jacka Zielińskiego pokonał Menchester City 3:1 i dwukrotnie zremisował z Juwentusem i  awansował do 1/16 finałów a niewiele brakowało a przeszedłby dalej grając naprawdę dobrą piłkę.
Krótka ławka nie dawała jednak możliwości manewru i w lidze nieszczególnie to wyglądało.
I co trener Jacek Zieliński który z mozołem zbudował drużynę na miarę sukcesów w Europie stracił posadę. Wnioski - o polskiej piłce decydują nieokrzesańcy,którzy nawet nie potrafią właściwie ocenić sytuacji a co dopiero mówić aby rozumieli coś ponad to. I tym sposobem kolejny fachowiec który coś reprezentuje stracił posadę. Przykłady mógłbym mnożyć, tylko po co?
Dzisiaj Lech tak samo jak Legia cofnął się o kilka lat wstecz właśnie przez  decyzje działaczy, którzy chcą za wszelką cenę odnieść sukces w naszej przeciętnej lidze ale nie ma prawa przełożyć się to na coś więcej, niestety. Czas pokaże, że to ja mam rację, tylko żadna to dla mnie satysfakcja, bo widzę, że scenariusz ten powtarza się wiele razy bez końca.
Zmiana tego stanu rzeczy jest możliwa na dwa sposoby.
Pierwszy to taki, że staniemy się zamożnym krajem i będzie nas stać sprowadzać do Polski prawdziwe gwiazdy i zatrzymać w Polsce naszych najlepszych zawodników.
A drugi bardziej realny to taki, że zaczniemy w końcu szanować naszych prawdziwych fachowców takich jak Skorża czy Zieliński bo to oni właśnie w ostatnich latach odnieśli największe sukcesy w Europejskich Pucharach i podkreślam - takie rzeczy nie dzieją się przypadkowo.

user24 | 31.08.2012 01:07

Dynamo Zagrzeb nie jest wcale takim mocnym zespołem co pokazała ostatnia edycja LM. Dostali solidne baty równo od Ajaxu, OL i Realu. Myślę że byliby nawet w zasięgu Legii. Inna sprawa to talenty... w Polsce też są talenty tylko w tym całym naszym bagnie i mizerii ligowej po prostu przepadają.
Wracając do występów polskich drużyn, to myślę że źle się stało że nie awansowała żadna drużyna, bo Europa jeszcze bardziej nam odskoczy. Wiadomo że za rok nasze drużyny znów będą musiały grać z teoretycznie mocniejszymi więc będzie dużo ciężej niż w tym roku. Takie zespoły jak AIK, Helsingborgs, czy Rosenborg były absolutnie do przejścia



goal.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy