forBET: Klub i kibice Śląska mogą na nas liczyć

Piotr Sienkiewicz, dyrektor ds. marketingu w forBE
forBET Na zdjęciu: Piotr Sienkiewicz, dyrektor ds. marketingu w forBE

Śląsk Wrocław to kolejny klub Ekstraklasy, którego głównym sponsorem został legalny polski bukmacher. O szczegółach tej współpracy rozmawialiśmy z Piotrem Sienkiewiczem, dyrektorem ds. marketingu w forBET Zakłady Bukmacherskie.

Czytaj dalej…

Jak doszło do tego, że forBET do tej pory współpracujący z klubami z niższych lig pojawił się w Ekstraklasie i to od razu w roli głównego sponsora Śląska Wrocław?
– To zasługa determinacji obu stron. Śląsk przez dwa lata poszukiwał głównego sponsora, a marka forBET chciała zaistnieć w Ekstraklasie. Wrocławski klub przeprowadził również ciekawe transfery, które pomogą w osiągnieciu wyniku sportowego gwarantującego udział w grupie mistrzowskiej, a nawet w walce o europejskie puchary – widzimy w WKS duży potencjał.

Dlaczego akurat Śląsk? W lipcu wygasło kilka umów pomiędzy bukmacherami i klubami występującymi w Ekstraklasie, więc były też inne możliwości, by pokazać się na tym poziomie rozgrywek.  
– Śląsk był ostatni klubem z wielkiej aglomeracji, który nie miał umowy z bukmacherem. Oczywiście, wcześniej współpracował z naszą konkurencją, ale na niższym poziomie piramidy sponsorskiej. My zostaliśmy sponsorem głównym i mamy w planach aktywne działanie z kibicami z Dolnego Śląska.  

Jak długo trwały rozmowy z władzami klubu?
– Zaledwie 2-3 tygodnie. Rozmawialiśmy dwutorowo, zarówno z panem Grzegorzem Ślakiem, który miał przejąć klub, jak i z urzędującym zarządem. Gdy okazało się, że przejęcia klubu nie będzie, to dokończyliśmy negocjacje. Wystarczyły trzy intensywne spotkania do osiągnięcia kompromisu.

Śląsk potrzebował zastrzyku finansowego.
– A forBET mógł w tym pomóc, również dzięki pozytywnym efektom nowelizacji ustawy hazardowej. Odczuliśmy wyraźny wzrost liczby klientów po 1 kwietnia, a co za tym idzie wzrost przychodów. Nadwyżkę finansową, która się dzięki temu pojawiła postanowiliśmy zainwestować w sponsoring klubu z Ekstraklasy.

Klub uzyskał środki finansowe, forBET miejsce na koszulkach, a co z kibicami Śląska?
– Nasz dział marketingu rozwija się, również w związku ze współpracą podjętą ze Śląskiem. Zarówno klub, jak i kibice mogą liczyć na nasze wsparcie. Oczywiście będziemy się angażowali w akcje dla kibiców, nie tylko przy okazji spotkań we Wrocławiu. Kibice Śląska mogą liczyć na pomoc przy organizacji opraw meczowych czy wyjazdów. Chcielibyśmy też ufundować sektorówkę w kształcie koszulki.

Czy współpraca z forBET-u z klubami I, II i III ligi będzie kontynuowana?
– Tak, nic się w tej sprawie nie zmienia. Wszystkie umowy, które podpisaliśmy do tej pory będą kontynuowane. Jesteśmy bardzo zadowoleni z podjętej strategii i cieszą nas awanse do wyższych lig sponsorowanych drużyn – ŁKS awansował z III do II ligi, Odra Opole z II do I ligi.

Czy można się spodziewać kolejnych klubów piłkarskich współpracujących z forBET?
– Nie prowadzimy obecnie rozmów z kolejnymi klubami, chociaż oferty współpracy do nas spływają. Wśród nich są takie, do których będziemy chcieli wrócić w przyszłości. Skupiamy się obecnie na sponsoringu imprez sportowych.

Rozmawiał Cezary Brzuzy

Komentarze